Снимка: Creative Commons

От началото на следващата седмица всички сигнали, които постъпват на спешния телефон 112 и са свързани с медицински проблем, ще се приемат едновременно и в съответния областен център за спешна медицинска помощ чрез конферентна връзка.

Конферентната връзка между телефона за спешни случаи 112 и центровете за спешна медицинска помощ се съкращава максимално времето за обработка на сигналите, уточняват от Министерство на здравеопазването.

Решението е взето на работна среща в МВР с участието на министрите на вътрешните работи Петя Първанова и на здравеопазването проф. д-р Николай Петров.

След промяната, само при сигналите, които касаят здравословното състояние на гражданите, в разговорът ще участва и диспечер от Спешна помощ. Веднага след постъпването на сигнала на телефон 112, диспечерите на Спешната помощ ще се включват в разговора и ще уточняват естеството на случая и след преценка ще насочват медицинските екипи към съответното място.

Досега разговорът с оператора и предаването на сигнал от телефон 112 до центровете са спешна помощ е отнемало няколко минути от получаване на обаждането. В резултат на конферентната връзка диспечерът в Спешната помощ ще поема разговорът след секунди.

Целта на предприетите мерки е да се съкрати максимално времето за реагиране при спешни случаи.

Още новини за България четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase