Под 1% от подадените жалби за грешки в измерването на показанията на електромерите са основателни, обясниха от „ЧЕЗ Разпределение“ по време на специална пресконференция, пише БТА. От началото на годината компанията е получила над 13,4 хил. жалби, а основателни са били едва 83 от тях.

Отчетите на електромерите се правят от квалифицирани отчетници, а системата автоматично предупреждава при голямо разминаване на потреблението на енергия в последователни месеци. Заложените стойности за сигнализиране са понижение на консумацията от 45% до увеличение на консумацията със 75%.

Задължително се прави и проверка при голямо потребление – над 1000 киловата, обясни Младен Кръстев, който ръководи направлението „Отчитане и управление на данните“ в чешкото дружество.

Всеки месец компанията отчита електромерите на 2,1 млн. абонати. От 2008 година отчитането става с електронни терминали и GPRS система и данните от електромера не се записват ръчно върху хартиен носител.

Отчитането на всеки клиент се осъществява от трима различни отчетника през три поредни месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase