Снимка: Булфото

Политическата реклама не се възприема добре от аудиторията, сочи съвместно проучване на Факултета по журналистика и масова комуникация и Национална художествена академия.

Хората никак не одобряват рекламните послания на политиците. 60% от аудиторията твърди, че този тип реклама е скучен и дразнещ. Според 77% пък политическата реклама е безсмислено харчене на парите на данъкоплатеца. По-голямата част от аудиторията не иска въобще да се сблъсква в ежедневието си с рекламните послания на политиците, защото и без това присъствието им в медийното пространство е достатъчно силно.

Точно на другия полюс е отношението на хората към социалната реклама. Тя е от малкото харесвани и одобрявани. Над 70% са с положителна нагласа към нея. Хората смятат, че чрез социалната реклама се стимулира гражданската съвест на населението.

Интересни са данните за комерсиалната реклама. По-склонни да се повлияят от нея са жените, хората над 60 години и жителите на малки населени места. Според Орлин Спасов, преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ “Св. Климент Охридски”, интересът към комерсиалната реклама на възрастните хора се дължи на факта, че те имат повече свободно време и ограничен достъп до други информационни канали. Те и по-рядко превключвали от програма на програма. Жените пък по принцип търсели повече информация, докато хората в по-малките населени места били по-склонни да се доверят на рекламното послание като цяло.

Мъжете и жените в големите градове и столицата по-често сменят канала или станцията, когато рекламният блок започне. Едва 15% гледат с интерес, 33% веднага сменят канала, 37% започват да вършат нещо друго, докато тече рекламната пауза, а 31% се заглеждали само в началото.

Т.нар. “спам” с рекламни брошурки в пощите пък бил един от по-одобряваните методи за рекламиране. Половината от хората четат и разглеждат тези материали, ако обаче се отнасят до продукти и услуги, които са им полезни. 30% четат всеки материал, а 23% директно го изхвърлят.

С виртуалния “спам” в пощенската кутия нещата стоят по-категорично. 45% директно изтриват получените реклами.

Добре приети са рекламните сувенири - почти половината, 49%, заявяват, че не биха се отказали от сувенир, без значение дали ще се нуждаят от него.

29% се дразнят на продуктовото позициониране.

Ако избображението успее да ги впечатли, 31% се заглеждат във външната реклама. 36% пък въобще не я забелязват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase