Използването на мобилни телефони в училище по време на час и официални събития ще бъде забранено.

Това съобщи образователният министър Даниел Вълчев пред вестник „24 часа“.

Подготвяла се също така нова система от мерки за затягане на дисциплината след поредицата случаи на насилие.

Сред тях – връщане на оценките за поведение и вътрешните училищни правила с ограничения за облеклото на децата.

Родители и учители заедно трябва да определят вечерен час и размера на джобните, смята още Вълчев.

„Облеклото  е социален ритуал. С него ние заявяваме определени неща – идентификация, принадлежност, отношение, дори протест.

И аз обичам да ходя с дънки, имам и едни скъсани, но не си позволявам да ходя на работа с тях“, споделя още министърът.

Той допълва, че е привърженик на въвеждането на униформи, въпреки че смята за правилно това да стане не по административен път, а с общо съгласие на ръководството на училището и родителите.

„Тази година всяко училище, което пожелае да въведе униформи, ще получи над 50 000 лева“, твърди още министърът.

По думите на Вълчев, елементарните правила на възпитанието изискват, когато човек е в учебен час /независимо в какво качество/, да е с изключен звук на телефона.

„Нямам никакво съмнение, че ползването на телефони в час, както и по време на каквото и да е официално училищно събитие, трябва да бъде забранено“, казва министърът и допълва:

„Често провеждам срещи с учители и директори и нерядко по това време им звънят телефоните. Ако не си се сетил да изключиш звука на телефона си, докато разговаряш с министъра, дали имаш навика да го изключиш в клас? Много се съмнявам“.

Вълчев коментира още, че е „за“ идеята оценката за поведение да бъде върната в употреба.

„Имаме нагласа с новия закон да бъде въведена оценка за поведение, но засега има дискусии какви да са последиците от тази оценка“, добавя той.

По въпроса имало две школи.

Едната смятала, че оценката за поведение може и трябва да влияе върху оценката за знания.

„Тоест, ако си пълен отличник, но имаш намалено поведение, защото си и пълен калпазанин, преставаш да си пълен отличник“, обяснява министърът.

По думите му, хубавото в случая било, че санкцията ще има предупредително-възспиращо действие.

Лошото пък било, че интелектът и знанието не винаги са свързани със спазването на определено поведение.

„Има и луди гении, но това не означава, че странностите в поведението им ги правят по-малко гениални“, заявява Вълчев.

Другата школа пък заставала зад идеята, че детето може да е пълен отличник, но с намалена оценка за поведение.

„Но ако намалената оценка за поведение е единствено нещо като порицание, бих се усъмнил в нейното въздействие“, завършва министърът. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase