Имате едно ново съобщение във вашия профил в ePay.bg. За да видите съобщението, влезте в профила си, с вашето потребителско име и парола, през този линк.

Може би и вие сте получили такова писмо в електронната си поща, ако ползвате  услугите на easyPay.bg, изпратено от ntf@epay.bg.

Влизате, искат ви потребителско име и парола.

Пишете усърдно, накрая давате Enter, и влизате... няма писмо.

Хващате телефона, почвате да звъните в ePay, в банката, в полицията.

Точно така се е случило с клиент на системата.

Жената разказва пред Dnes.bg, че вчера сутринта получила имейла, отворила го, прилежно въвела потребителското си име и парола, и накрая... няма съобщение.

Написала мейл до ePay.

В него разказала за „писмото“ и ги помолила за съдействие:

„Получих емейл, че това съобщение не е изпратено от тяхната система и ме съветват да не отварям посочените линкове . Пишеше още, че взимат необходимите мерки и съжаляват за причинените неудобства“, разказва тя.

По-късно получила втори имейл.

В него повторно я съветвали да не отваря посочените линкове, но в случай че ги отвори, да се свърже с тях за допълнителна информация.

Dnes.bg се свърза с тях /ePay/.

От системата увериха, че парите ви няма да бъдат откраднати, просто трябва да промените паролата си за достъп, защото преводите са спрени.

Все пак има ужилен, признават от офиса на фирмата - на 22 юни нашенец е олекнал с 400 лв.

НСБОП и столичното ІV-то районно работят по случая.

Вече са открити чуждите сървъри, откъдето пускат зарибяващите писма.

Оказва се, че те се държат от българи, при това младежи на по 22 години, намиращи се в САЩ и Холандия.

Младежите вече са идентифицирани - хванали ги благодарение на камерите, инсталирани в банките.

Сега линкът отново е активен, само че като влезете, изскача предупредителен прозорец с надпис „ПОДОЗРИТЕЛНИ ФАЛШИФИКАЦИИ“.

В него се казва, че тази страница е докладвана като фалшификация, за да мами потребителите и да събира лична и финансова информация за тях.

Предупреждението, което се отправя, е, че това може да доведе до кражба на самоличност.

За радост, жената, която сподели с нас преживяването си, не е станала жертва на измамата. В картата й е имало малко пари, а и е действала бързо, като е блокирала сметката. 

„Не, не са теглени никакви пари, занапред обаче ще взема по-големи мерки за сигурност“, призна тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase