Снимка: архив Булфото

Децата със специални образователни потребности ще учат в масовите училища, но за тях ще има и ресурсни учители. Така на практика вече няма да има помощни училища, а на тяхно място ще се появят центрове за личностно развитие и подкрепа. Това решиха депутатите като приеха окончателно текстове от новия Закон за училищното и предучилищното образование.

Очаквано поправката предизвика недоволство сред депутатите от БСП, които смятат, че това е в ущърб на децата със специални потребности, така и на останалите ученици.

Те отдавна предупредиха, че по този начин качеството на обучение и безопасността на децата с увреждания ще пострада, а е възможна и отрицателна реакция на родителите на останалите ученици.

Според социалистите има деца с леки форми на увреждания, които могат да посещават и масовите училища, но там ще се чувстват по-несигурно и заради това родителите им трябва да имат избор.

В същото време има деца с нужди, на които не могат да се осигурят условия в неспециализирано училище.

Друг аргумент на депутатите от БСП е, че когато отидат в масовите училища няма да има време да им се обърне достатъчно внимание, а работата по няколко часа с ресурсен учител няма да е достатъчна.

''В масовите училища няма как да им осигурите физическа безопасност, ще извършите едно престъпление спрямо тези деца'', обърна се към мнозинството Таско Ерменков от БСП.

Галя Захариева от ГЕРБ настоя, че промените са изработени със стотици учители, родители и с организации, които работят с такива деца и те са застанали зад новия регламент.

Съпартийката й Снежана Дукова обвини червените депутати, че сегрегират децата по признак.

С приетите текстове от закона остават специализираните училища за децата със сензорни увреждания – нарушено зрение или слух.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase