Янка Такева. Снимка: архив Булфото

Около 45% от децата в детските градини и училищата имат проблеми при възприемането и възпроизвеждането на учебния материал заради дислексия и дисграфия. Това показват изследвания от 2009 г. до края на 2012 г., съобщи  председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.

Днес Такева обърна внимание на децата с РВВ - различно възприятие и възпроизводство, в образователната система.

По нейни думи те нямат видими проблеми и не се възприемат като деца с  специални образователни потребности и се обучават по общоприетата методика. Децата с РВВ най-често имат дислексия и дисграфия.

Според председателя на учителския синдикат те са “кротички“, но трудно се справят с писането и с учебния материал, особено с разказвателните предмети, при които уроците са структурирани.

Децата с РВВ рано напускат образователната система, защото не могат да се справят с учебния материал, обясни Такева.

По думите й Министерството на образованието и науката, Националния институт за квалификация на учителите и университетите трябва да обърнат повече внимание на деца с подобни затруднения.

Според Такева е необходимо да се промени изцяло методиката за преподаване на деца и ученици с РВВ, както и подходът на самите учители към тях. Студентите по педагогика трябва да имат четиримесечен практически стаж, а не както е сега – едномесечен, посочи тя. По нейни думи квалификацията на настоящите учители трябва да съдържа и новите методи, подходи и средства за работа с деца и ученици с РВВ.

Не можем да стоим безучастни, защото 83 процента от гимназистите ни завършват средно образование и това е изключително нисък процент за България, заяви Такева. Според нея една голяма част от незавършващите средно образование имат проблеми с РВВ на учебния материал.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


503 Service Unavailable

No server is available to handle this request.