Снимка: архив, БулФото

15 млн. лева са предвидени в бюджета за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетингови кампании.

Четирите основни пазара са Германия, Великобритания, Вишеградската четворка, Русия, съобщи ресорният министър Николина Ангелкова.

Механизмът ще работи в периода 1 май до 31 октомври, тоест с фокус върху летния туристически сезон.

"Анализите, които направихме, показват, че особено за летния ни туризъм основно и принципно важно е пристигането на туристи чрез туроператори, които реализират повече приходи. За сравнение от 2015 г. досега туристите, които пристигат организирано чрез туроператори, като процент на някои пазари са намалели двойно. Това показва колко важен и навременен е този механизъм", посочи министърът.

По думите й процедурата е направена изключително прозрачно и в синхрон с европейските правила. Ангелкова е убедена, че средствата ще бъдат разходвани ефективно, тъй като ще бъдат изплащани на база на реални постижения и ако има ръст на броя на туристите, предаде "Фокус".

"Процедурата е ориентирана към резултата. Ще се плаща само при достигане на предварително заявения брой туристи, които ще посетят нашата страна и които са отседнали в регистрирани места за настаняване“, обясни Ангелкова.

15% от средствата ще бъдат изплащани на туроператорите при подписване на договора, а останалите 85 чак когато докажат реален резултат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase