Снимка: istock

Електронната поща и размяната на имейли е най-модерният, съвременен и удобен начин за бърза служебна кореспонденция, а и не само. Както при всяка официална писмена комуникация, така и при писането на имейли, съществуват някои правила, които е добре да спазваме, за да се отнасяме към ангажиментите си уважително и по подобаващ начин.

Кои са златните правила, които да следваме, когато пишем имейли?
 
1. Отговаряйте с внимание.
 
Не бързайте да отговаряте преди да сте осмислили отговора си и дали е необходима реакция от ваша страна. Всичко зависи от естеството на имейла, който сте получили. Ако например имейлът е адресиран до много хора, отговорете на онези, които евентуално изискват вашия отговор. Връщането на имейл до всички е препоръчително, но не е задължително.
 
2. Никога не оставяйте полето за тема на имейла празно.
 
Адекватният избор на тема и ключови думи в полето за писане на заглавие на имейла помага на реципиентите да се ориентират в списъка със служебни имейли, който понякога може да е наистина дълъг. Някои имейл системи напомнят за поставяне на заглавие преди пускане на писмото.
 
3. Отговаряйте навреме.
 
Ако имейлът, който сте получили, изисква отговор, не го бавете. Понякога е от значение дори ако просто отговорите с "благодаря, получих имейла Ви". Ако е необходимо събирането и систематизирането на информация, няма как, разбира се, да отговорите веднага, но е важно да информирате адресата, че сте прочели имейла му и че ще получи отговор в най-скоро време.

Всички полезни съвети прочетете в Az-jenata.bg тук

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase