Снимка: YouTube

Турска козметична компания проведе спорна онлайн рекламна кампания на един от продуктите си, пише БиБиСи.

Продуктът е за борба с нежеланото окосмяване, а това, което предизвика възмущението, е „моделът“. Това е Халид Шейх Мохамед, бившият пакистански лидер на Ал Кайда, който е участвал в подготовката на атентата от 11 септември 2001 г. Слоганът на рекламата гласи, че нежеланото окосмяване няма да си отиде с времето.

Халид Шейх Мохамед в момента е под военна стража в затвора в Гуантанамо. Ако бъде признат за виновен, го грози смъртна присъда.

„Не знаехме, че е терорист. Това изображение е много популярно в интернет сред турските зевзеци. Човекът има голямо окосмяване и решихме, че тялото му е подходящо за нашата реклама“, заяви Мехмет Кан Йълдъз, представител на козметичната компания.

Снимката намерили в турска социална мрежа, аналог на известния 4chan. В повечето случаи е използвана за шеги, свързани с безсънието. „Не искахме да влагаме нищо политическо. Не знаехме, че историята ни ще стане световноизвестна. Повтарям: ние го включихме в реклама на козметичен продукт, не на тероризма“, твърди Йълдъз.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase