Илона Ройс Смиткин. Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Илона Ройс Смиткин е на 93 години и не е очаквала, че на тази възраст ще стане модел.

През 2008 година млад фотограф от Ню Йорк решава да си направи блог за мода. Той чул за екстравагантно обличаща се дама в края на осмото си десетилетие, гримирала в синьо очите си с яркочервена коса.

Ари Коен, сега на 31, веднага се заинтригувал и започва да дири въпросната дама.

„Просто си знаех, че трябва да я срещна“, заявява той и допълва: „Ти изглеждаше точно като тези възрастни дами, които си представях и рисувах като дете“.

„И тогава един ден видях жена в светло резедаво облекло, с прекрасна червена коса, носеща се от вятъра. Тя вървеше по улицата и аз просто си знаех, че това е Тя“, разказва фотографът.

Пет години след първата им среща двамата са близки приятели.

Дамата е живяла през последните 60 години в жилището си, заобиколена от рисунките и ръчно изработените й бижута. Тя няма кухня, а само баня.

Признава, че понякога стълбите, които всеки ден изкачва до дома си, изморяват краката й. Но само малко.

„Като бях млада, винаги се притеснявах как изглеждам и дали хората ме харесват. Сега просто знам, че съм хубава“, разказва Илона.

„Обожавам експресивността й! Илона е забелязвана навсякъде, но не по начина, по който се опитват да го постигнат по-младите ми приятели – при нея просто идва отвътре“, допълва младият фотограф.

Последната кампания на Коен показва в неговия блог снимки на възрастни дами – между 80 и 93-годишни.
Снимките не са обработвани по никакъв начин – нито за да скрият някоя и друга бръчка, нито за да прикрият някоя и друга годинка. Моделите са представени такива, каквито са.

„С кампанията не искахме да оставим послание, относно възрастта. Искахме да оставим послание относно оптимизма“, разказва фотографът

Друга от участничките в кампанията – 80-годишната Джойс Карпати, също показва свои снимки от кампанията. Тя е бивш директор в списание "Космополитън".

„Всичко, освен тази кампания, е маркетирано за по-младите. Но дори, когато рекламистите решат да покажат по-възрастни хора, това става през идеята „против стареенето“. О, как ги мразя тези думи“, споделя тя.

Това е една от най-успешните кампании за младия фотограф. Акцентът в нея е върху красотата на възрастните жени такива, каквито всъщност са.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase