Снимка: Investor.bg

Ако напоследък българските туристически агенции започнаха да привлича туристи от съседните държави с традиционните празненства на народната музика, то сърбите го правят отдавна, но с изкуството си да събират на едно място видни майстори на кулинарията, които показват на туриста на какво са способни.

Така единственият по рода си празник на сръбската скара в Лесковац „Рощилиада“ вече доби такава популярност сред балканските си съседи, че благодарение на еднодневните турове, организирани от туристическите агенции, десетки хиляди българи почти „по терлици“ прескачат до Сърбия, за да опитат на място от кулинарните изкушения.

И макар че данните от окончателната статистика за посещаемостта на средището още да не са готови, до закриването на Рощилиадата в неделя стана ясно, че градът е посетен от 450 хиляди туристи при 250 хиляди души през миналата година.

Така за една седмица стохилядният сръбски град се превръща в притегателен туристически център, който наред с уханните миризми, носещи се от централната улица, привличат и с интересните музикални програми, организирани основно през летните вечери.

Идеята за организиране на едноседмично кулинарното събитие в Лесковац се заражда преди 23 години и оттогава всяка седмица в края на август майсторите на скарата от цяла Сърбия се събират в Лесковац, за да представят уменията, оценени по достойнство от посетителите.

А готвачите имат какво да покажат, защото покрай традиционните плескавици, изкусно приготвени на дървени въглища от мляко или кълцано телешко и свинско месо, десетките щандове на открито привличат публиката с печените прасенца на шиш и многобройните щандове с други месни специалитети.

Да не говорим за сергиите с местни подправки, без които прословутата „плескавица“ не би привличала ценителите от близо и далеч.

Как идеята за кулинарния туризъм може да преобрази цял регион можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase