Снимка: Булфото

Почти всеки десети българин би продал гласа си, сочат данни от проучване на асоциация "Прозрачност без граници".

Оттам отчитат, че през последните пет години остава постоянен процентът на гласоподавателите, които биха изтъргували гласа си в полза на даден участник в изборите.

Делът им е около 12 на сто и в настоящата предизборна кампания, отчетоха от асоциацията.
 
Според проучването цената на гласовете върви от 30 лева в по-малките населени места и 50 лева за големите градове.

Освен тези 12%, други 6 на сто признават, че биха продали гласа си, но за доста по-високо заплащане от споменатата сума.

По думите на програмния директор на „Прозрачност без граници“ Катя Христова "не се подбират средства" при предлагането на корпоративен вот. На гласоподавателите се дават както пари, така и хранителни стоки, опрощават се заеми, обещават се бъдещи ангажименти.

В асоциацията са получени сигнали и за представители на местната власт – кандидати за повторен мандат, които злоупотребяват с даването на общинските помощи, полагащи се на гражданите, за да получат подкрепата им на изборите.

В близо 10 на сто от сигналите хората изразяват съмнение, че ще бъде опорочен вотът чрез фалшификация. Близо 20% от гражданите, обърнали се към асоциацията, са дали информация за купуване на гласове, а около 15 процента са изразили недоволство от избирателните списъци и начина на гласуване на 23 октомври.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase