До 2 март в галерия „Сезони” ще бъде съвместната изложба на Ива Кръчмарска и Димитър Грозданов.

Зад заигравката с имената стои друга по-съществена причина, която събира авторите и тя е трайна насока в практиката на Димитър Грозданов.

Дали в разнообразните си акции, дали във фестивала в Балчик или в колективните проекти за Националната галерия, професорът от години включва в активностите си студенти от Националната художествена академия и Нов български университет.

Благодарение на този демократичен педагогически метод специалностите „Текстил” и „Керамика” в Художествената академия излъчват възпитаници с много по-динамично и универсално мислене, които се реализират далеч извън границите на тясната специалност.

Сред тях е и Ива Кръчмарска, която завършва „Текстил” през 2010 г. и още в дипломната си работа демонстрира необичайна склонност към монументалната форма и първичните структури на текстилното изкуство.

Естетизирайки такъв основен елемент като текстилната нишка, младата художничка създава пространствени обекти със самостойно пластическо въздействие и метафорична образност.

В галерия „Сезони” Ива Кръчмарска представя най-новата си серия необичайни обекти – своеобразни гнезда, изплетени от безкрайни ленти със саморъчно изписани послания.

В епохата на електронните медии младата авторка мобилизира класическия текст, който чрез играта на невъзможното разчитане отпраща зрителя към основите на човешкото познание и опит.

От години възприел неформалния език като своя творческа стратегия, Димитър Грозданов представя два нови цикъла черно-бели платна, изградени с типичната за него техника на епоксидна смола и оловни инкрустации.

В тях многократно е интерпретирана символиката на кръста, заложена като вечна образна метафора на човешките изпитания и съдба.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase