Снимка: Autoscout24

Обикновено не трябва да се притеснявате, ако във фаровете ви се появи влага. Може да се случи след измиване или след дъжд. Когато включите фаровете, те бързо изсъхват, тъй като почти всички автомобили имат вентилационни отвори, през които влагата може да бъде отведена.

Но ако фаровете ви са запотени често, трябва да намерите причината за това, пише Automedia.bg. Първата възможност е да са дефектни уплътнителни гумички, които вече не задържат дъждовната вода. Често поглед към вентилационните отвори показва дали те не са запушени от листа или мръсотия.
 
Проверете покриващото стъкло. Ако в него видите напуквания или счупени части, заменете частта възможно най-скоро.

Осветителни тела с висока енергийна мощност прегряват рефлекторите, което води до проникване на влага. Тук помощ може да окаже смяната на осветителното тяло. За безопасната смяна изчакайте целият корпус да изсъхне. Ако това отнема време, може да помогнете с продухване с топъл въздух. Внимавайте върху чувствителните рефлектори да не остава вода, което може да повлияе на силата на осветяване. При ксеноновите фарове е добре да се посети сервиз, тъй като те работят под високо напрежение.

Вода може да проникне във фаровете и при измиване на двигателя или на автомобила с водоструйка. Затова при ръчно миене не насочвайте струята под прав ъгъл и не мийте от разстояние по-малко от 30 сантиметра.
 
С някои лесни действия запотяването на фаровете може да бъде избегнато.

Някои автомобили имат уплътнителни гуми между каросерията и фара. Ако те пропускат, водата може да навлезе безпроблемно. В този случай демонтирайте фара и го изсушете, за да го предпазите от щети. Накрая уплътнете контактните места със силикон. В зависимост от вида на автомобила може да купите и готови уплътнители.

След като монтирате фара, затворете кутията плътно и регулирайте светлините отново (у нас много шофьори забравят, че фаровете се нуждаят от реглаж, и после недоумяват защо уж карат на къси, а насреща им присветват гневно).

Възможно е и да поставите т.нар. силиконови подложки в задната част на кутията. С тях може да уплътните някой от кабелите и да го закрепите с връзка за кабели.

Ако въпреки тези мерки фаровете ви продължават да бъдат запотени, потърсете помощ в сервиза. Ако не го направите, застрашавате безопасността на пътя, тъй като със запотените стъкла осветяването намалява. В сезоните, в които влажността е висока, някои сервизи предлагат безплатен тест на светлините, който може да послужи и за проверка на уплътненията.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase