Проблемното кръстовище в столицата. Снимка: Dnes.bg
Работниците са били уведомени, че дори и да започне срутване на сградата, те ще имат 30 минути да напуснат. Един от тях е стоял на входа на хотела и е наблюдавал сигналите, които се подават от сина на собственика дали е започнало срутване на сградата, за да се изнесат

Прочети още на: http://www.dnes.bg/stranata/2015/04/10/izlygali-zatrupanite-ot-hotela-che-imat-30-min-za-biagstvo.260196
Преди седмица ви показахме в "Експериментът в Dnes.bg" как пешеходците трябва да притежават лекоатлетически умения, за да бъде пресечено кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх". Зелената светлина се оказа твърде кратка и още в средата на кръстовището вече бяхме в нарушение. Изнервени шофьори пък пуснаха в действие клаксоните още докато бяхме на платното.

Партньорите ни от телевизия България Он Ер потърсиха мнението на институциите, за да проверят докъде е стигнала разпоредбата на кмета на града Йорданка Фандъкова да бъдат проверени светофарите в столицата.

В сутрешния блок на телевизията се включи директорът на дирекция "Транспорт" в Столична община Димитър Петлешков. Той оглавява и комисията по "Безопасност на движението", в чиято дейност влизат светофарите.

"Проверката бе разпоредена от кмета на града г-жа Фандъкова и нашите специалисти започнаха от по-възловите кръстовища, където имаше съмнения, че зелената светлина за пешеходците е твърде кратка", заяви той.

По думите му "съмненията не са се потвърдили категорично".

"Ние спазваме международните правила, т.е. трябва да се изминават 1,2 м в секунда. Така ако трябва да се пресече платно от 10 м минимумът е 12 секунди. Това, което установихме е, че няма твърде кратка светлина, друг е въпросът как се движи пешеходеца. Трябва да се има предвид, че освен зелената светлина във всеки един светофар има запас и при светване на червената сигнализация има минимум 5 секунди, през които не се дава възможност за движение в нито една посока", уточни Петлешков.

Нашият експеримент на кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх" обаче показа, че в нормален ход се стига до средата на кръстовището.

Петлешков уточни, че конкретният светофар е бил обсъждан в комисията в началото на седмицата.

"Първото нещо, което ще направим на това кръстовище е да изправим пешеходните пътеки, ще бъде увеличена и с 5 секунди зелената светлина за пешеходците", увери той.

Петлешков допълни, че след назначената от Фандъкова проверка досега са коригирани времената на зелената светлина на седем кръстовища, а от началото на тази седмица това се извършва на още пет светофара. Успоредно ще се въвеждат и т.нар. "умни светофари", като вече пилотно работят такива на кръстовището на булевардите "Христо Ботев" и "Александър Стамболийски".

Преди седмица ви показахме в нашата рубрика "Експериментът в Dnes.bg" как пешеходците трябва да притежават лекоатлетически умения, за да бъде пресечено кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх". Зелената светлина се оказа твърде кратка и още в средата на кръстовището вече бяхме в нарушение. Изнервени шофьори пък пуснаха в действие клаксоните още докато бяхме на платното.

Още по темата

Партньорите ни от телевизия България Он Ер потърсиха мнението на институциите, за да проверят докъде е стигнала разпоредбата на кмета на града Йорданка Фандъкова да бъдат проверени светофарите в столицата.

Водещите на сутрешния блок на телевизията Йоанна Николова и Иван Нончев включиха на живо директора на дирекция "Транспорт" в Столична община Димитър Петлешков. Той оглавява и комисията по "Безопасност на движението", в чиято дейност влизат светофарите.

"Проверката бе разпоредена от кмета на града г-жа Фандъкова и нашите специалисти започнаха от по-възловите кръстовища, където имаше съмнения, че зелената светлина за пешеходците е твърде кратка", заяви той.

По думите му "съмненията не са се потвърдили категорично".

"Ние спазваме международните правила, т.е. трябва да се изминават 1,2 м в секунда. Така ако трябва да се пресече платно от 10 м минимумът е 12 секунди. Това, което установихме е, че няма твърде кратка светлина, друг е въпросът как се движи пешеходеца. Трябва да се има предвид, че освен зелената светлина във всеки един светофар има запас и при светване на червената сигнализация има минимум 5 секунди, през които не се дава възможност за движение в нито една посока", уточни Петлешков.

Нашият експеримент на кръстовището на булевардите "Никола Вапцаров" и "Черни връх" обаче показа, че в нормален ход се стига до средата на кръстовището.

Петлешков уточни, че конкретният светофар е бил обсъждан в комисията в началото на седмицата.

"Първото нещо, което ще направим на това кръстовище е да изправим пешеходните пътеки, ще бъде увеличена и с 5 секунди зелената светлина за пешеходците", увери той.

Петлешков допълни, че след назначената от Фандъкова проверка досега са коригирани времената на зелената светлина на седем кръстовища, а от началото на тази седмица това се извършва на още пет светофара. Успоредно ще се въвеждат и т.нар. "умни светофари", като вече пилотно работят такива на кръстовището на булевардите "Христо Ботев" и "Александър Стамболийски".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase