Общ преглед

Безлюден салон, пусто летище, теглен на механичен кантар багаж – това са само част от фотографиите, направени от сингапуреца Арам Пан при пътуването му с националния превозвач на Северна Корея, пише "Дейли мейл".

Арам Пан получава безпрецедентен достъп до самолетите, използвани от авиолинията. Превозвачът е основан през 1950 г. като съвместен проект между Северна Корея и СССР. Самолетите са от съветската епоха. Днес пътуването със севернокорейския превозвач изглежда като пътуване във времето.

Пилотската кабина на Илюшин Ил-18, самолет от 1957 г., е твърде далеч от дигиталната епоха. Служителят, отговарящ за комуникацията на самолета със земята, седи не в пилотската кабина, а в салона на пътниците.

Служба, която оценява услугите на авиопревозвачите, е дала едва една звезда на севернокорейските авиолинии. През март 2006 г. поради опасения за безопасността на пътниците Европейският съюз забранява полетите на севернокорейските авиолинии до летища на територията на Съюза. През 2010 г. забраната е вдигната частично, но само с апарати ТУ-204с.

„В началото бях малко притеснен“, разказва Арам Пан. Излетял за Северна Корея от Куала Лумпур на 25 август т.г. чрез базирана във Великобритания фирма за екскурзии до Северна Корея.

От 11 до 20 септември той и групата, в която бил, пътували още 8 пъти.

Международното летище в Пхенян предстои да бъде реновирано. Заедно със сградата и помещенията предстои и модернизация на цялостния имидж на авиокомпанията.

„Стюардесите са учтиви и мили“, разказва Пан. В самолетите има и екрани, на които се прожектират севернокорейски драми и документални филми.

Арам Пан разказва, че е направил снимките, без изобщо да се крие. Цялата група от туристи снимала каквото пожелае и никой не им направил забележка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар