-това е ФАКТ -докато не извърши някое убийство - всички са на свобода. София е пълна с луди по улиците и то от всякакви възрасти. Училищата - също и точно от криворазбрана хуманност и да не би да се обиди някой,та за това не се говори за тях. А те са опасни и то много -нямат адекватна представа за реалността и това ги прави действително зверски опасни. Тези хора са като питомен хищник-във всеки един момент могат да превъртят и да направят нещо страшно и после почваме да се обясняваме,оправдаваме
Ама как така е права "учителката" . Тази жена е очевадно неграмотна в областта си. 1 генереализира деца с десетки заболявания в 1. Тотално погрешен избор на думи, показващ не само ниска култура, но ниско ниво на емпатия, което от своя страна е задължително за персонал в детска градина. Самото й изказване породи тази доста изострена дискусия тук, представете си как отношението й се отрязава в детската група. Такива " професионалисти" нямат място сред децата ни независимо със или без СОП
Незнайко, точно това е проблемът. Децата при раждането си имат някакви заложби - агресията е част от тях. При някои деца е съвсем малко, при други обаче не е. И тук идват родителите, които дори и от съвсем добре родени деца могат да направят агресивни, нали го знаеш вица: "Гошко, спри да удряш с лопатката Мими, защото ще се изпотиш!"...Има дори родители, които поощряват агресията у отрочето с мантрата: "Или той ще бие, или него ще го бият! И част от родителите трябва да посещават специалист!
Съвсем не е за наказване учителката, че е казала на висок глас истината за проблема с "интеграцията" на децата със СОП.За наказание са министрите и зам. министрите в МОН, които не са създали условия за реална интергация и индивидуална работа с тези деца !
До LanРаботата е там, че ако учителят забележи някакъв проблем и каже на родителя, родителят обикновено казва - "На детето ми нищо му няма! Вие не можете да се оправите с него!", т.е. учителят е некомпететен. Но работата е там, че учителя има 30 обикновени деца и три със СОП и съвсем не им влиза в квалификацията и задълженията, да зарежат 30, за да дадат индивидуално отношение на 3, всяко с различен проблем, съответно тези деца пак се "отсвирват" и неполучават нужното, за да се "интегрират".
Също така смятам, че особено при отклонения в емоционалното развитие е много късно в училище тепърва да се работи...трябва още от съвсем мъничко дете, докато е още много по-податливо...чувствата се учат много по-трудно от фактите...
Моето дете е на 5 не може да говори, и то се води дете със соп , и сега какво хАЙДЕ КАЖЕТЕ МИ ВСИЧКИ ПЛЮЕЩИ ПО ДЕЦАТА със соп , ЗАЩО СЛАГАТЕ ВСИЧКИ ПОД ЕДИН ЗНАМЕНАТЕЛ, от дете със соп до дете със соп има гигантски разлики!
Незнайко, смятам, че всички деца трябва да минават оценка при специалист (ако не може всички, поне тези, при които родител/учител забележи отклонения). Смятам, че една част от децата могат да учат в общообразователни паралелки, за една част обаче е добре да се направят отделни паралелки и задължително с всички тях да се работи, а ако е нужно и с родителите (особено онези родители, които са убедени, че детето им няма проблем, а те са точно на агресивните деца обикновено).
С две думи: абсолютно права е учителката - зверски опасни са!Лично мен, като дете, за малко не ме уби един луд (действително) батко - съсед. Аз бях под 10 и не знаех какво е луд и веднъж го стренах на шега, а той се обърна изкрещя и почна да ме души, но за щастие ме пусна след малко. Ако имаше нещо остро - можеше да ме "боцне" или да ми строши главата с нещо. После на по-малко от 50м. не минавах от него.Та, обяснявайте ми "специални потребности" и т.н. ,сакън да не се обиди някой!
Иначе изказването на учителката илюстрира чудесно и другата страна на проблема! Как учителки (и тези в детските градини) са оставени да "диагностицират" и да "социализират" всичките деца, които са им класовете! Това е абсурдно! Явно при нея има агресивни деца и автоматично за нея това са всичките деца със СОП. Разбираемо е, тя НЕ е специалист! Това добре показва нейното безсилие, както и това на колежките ѝ, за което всички упорито мълчат да не би да не ги сметнат за достатъчно напредничаво!
Съчувсвам на родители, които имат деца с увреждания, на тях им е най-трудно. Далеч не смятам, че всички деца със СОП са опасни, но само преди месец един такъв тийнеиджър беше стискал сина ми за гърлото, за да го удуши. Впоследствие го бутна внезапно отзад и детето ми изгуби съзнание за кратко.Майка му каза, че моето дете е разлигавено и така му се пада. Нямам думи...
Макаренко, в момента една голяма част от децата са агресивни, но нямат проблем с умственото си развитие, нито страдат от психична болест :). Та с една дума имаме към 1/4 агресивни, има и още 3-4 други деца с различни проблеми...всичките ли ще ги сложиш зад решетки :). И твоето може да е там!
ако навремето не бяха закрили паралелките за бавноразвиващи се, сега нямаше под статията да има такива Maлoумни коментари... Нормално е откачалките да са изолирани от нормалните деца, а не да треперят хората дали детето му ще се върне с пробита длан с химикал.
Мама на двама,хората просто не знаят и ги е страх от това, което не познават. Това е абсолютно нормално. Ако се говори повече, хората се запознават с проблема и започват да го разбират!
Абсолютно права е учителката!"А ако тия хора не са достатъчно изследвани и не се занимават достатъчно с тях, те са зверски опасни!". С уточнението, че могат да станат "зверски опасни".Родителите често неглижират психическите пробеми на собствените си деца или се сблъскват с проблема, че не могат да си позволят редовни посещения при психолог, логопет, невролог, психиатър, а държавата не осигурява такива на обикновените детски градини, но поставя задача извън компетенцията на учителите да ги "интегрират".
Lan, от самото начало на дискусията казвам само, че не бива свички деца със СОП да се слагат под общ знаменател. За мен правилната формулировка е:- децата с интелектуални затруднения, без психически проблеми на едно място, психически проблеми на друго, агресивните (без значение със или без СОП) на трето. Агресията и СОП НЕ вървят ръка за ръка. Аз лично не бих дала своето в общо училище, ако там няма да се държат добре с него. Но трябва да имам избор и да го дам другаде нали?
всичко идва от мотивацията! за много хора тя е само единствено финансова! грозотия! колкото по-малко мотивация толкова по-малко внимание и от там и проблеми! няма как - КОНТРОЛНИТЕ ОРГАНИ НЕ РАБОТЯТ!!!!
Начален Психотест имало ли е за тази учителка? А последващи пр.шестмесечни за проверка? В кой век сме?пп. работата на учителите не е лека! Няма лошо някои да изпадат от системата трайно!
Учителка скандализира!: Децата със спецпотребности – "зверски опасни"