Световната банка и МВФ предлагаха още през 1998 г. приватизация с платено обучение в детските градини и гимназиите.
Ей го автора Вучев горе на снимката в дясно, май е от "умните и красивите". Същият имаше статия пак в този сайт преди няколко дни, в която с голям патос обясняваше, че младите искали прекалено много пари за труда си, а самият той, докато бил студент работел за стотинки и даже бил горд от това. Пфу!!!
Правопис, правоговор, таблица за умножение, корен квадратен, география, история това са сложни и непознати неща за днешните ученици- на тях им дай графа за похвали в бележника, повече игри и забавления в час, не ги занимавай със скучни неща, които ние от старата образователна система сме научили...
До MartinНе Мартине, даскала не трябва да бие, той трябва да е лидер и вдъхновител. Това с боя принадлежи на други епохи, когато и целите на образованието са били други. Но безусловно за да се направи висококачествена селекция на нови ичители, трябва много високи стартови заплати, но съвсем не безусловни, а обвързани с временни договори. При две отрицателни атестации на учител, той си отива, а на негово място се интервюира нов.
не знам и за какъв калъп говориш. Работя в сфера, в която мисленето аут оф дъ бокс е мъст. Веднага заменяме един дърт служител пък обучаван и по старата система, за 10 по-млади, завършили по новата "система", ама няма от къде.
Да ама не! По времето на тато нямаше неграмотни за разлика от Царско и Демони-кратичното време на безвремие. Тогава по татова време завърших две висши обрадзования. Имах добре платена работа в сверата на техническата и икономическата свера. До момента докато не ни докараха сЛободата и Демони-Крацията. До тогава всичко което беше създавано в продължение на 45 години започна тоталният му разпад до ден днеше и продължава! На снимката виждате поколението което днес сме на 50 години.
Няма как да се намерят добри учители при сегашното ниво на заплащане и условията на труд в зверил.... пардон училищата. За да има добри кадри трябва началната заплата да е минимум 1500. Тряябва дисциплина. Трябва и основен ремонт на цялата система, не половинчати реформи и експерименти. Политическият ни елит обаче нито има визия, нито желание да направи нещо. Все пак по лесно се управкява екекторат от чалгизирани ***, готови да продадат гласа си за 40 лв.
"Годините преди 1989 г. за България вече отдавна са в миналото и е по-добре там да останат. Не толкова обаче са в миналото за българското образование, което е здраво стъпило още с единия крак там."Основното си образование го започнах през 1990-та. Мога да чета и пиша правилно, а днес 50% от завършилите ГИМНАЗИЯ са неграмотни. Не познават правописа, не знаят как да смятат, не знаят неща, които аз считам за елементарни. Вие ми кажете дали образованието от онзи период е било лошо.
аФторе, ръкописното писане има своите плюсове, хубаво е първо да се научиш да пишеш на ръка, да развиеш необходимата моторика и мускулна памет, па след това не с клавиатура, а с поглед пиши (и това съществува, да не си мислиш, че те бъзикам)Щом си прясно завършил какво по-точно си спомняш за образователната система преди 89-та? или само си слушал и сега драскаш наизуст? системата по онова време е задоволявала перфектно нуждите за времето си, да не говорим че и сега тия хора крепят положението
И аз съм съгласен с по долните коментари и искам да добавя че съп против детето ми да се учи на лаптоп или таблет! Аз съм Ит и това съм работил цял живот, не мисля че малкото дете трябва да залепне за екрана. Искам дъщеря ми да може да си напише името с химикал и то да се чете, а не да стане роб в чужбина. Не искат да учим като до сега за да има поколение от *** народ които да им бачка без пари. Лошото е че им се получава все по добре
Некадърна е статията, ама и коментиращите в защита на производството на кадри за поточна линия също са некадърни. Трябва си реформа в образованието. Трябва да се разчистят стари кадри, дето лежат на стари лаври. Трябва и да се осъвремени програмата, по която се обучават децата. Оставете комунизма да си почива спокойно в миналото. Даскала трябва да бие, не става с мъмрене тая работа - то е *** още, не знае уважение, какво е!
20 год. правиме реформи ПАРДОН - ДЕФОРМИ , една и съща мантра с 1 ЦЕЛ българина да забрави че е такъв , да няма пол, история, родина и дори език !Проклети деформатори на мозъци.
"Годините преди 1989 г. за България вече отдавна са в миналото и е по-добре там да останат. Не толкова обаче са в миналото за българското образование, което е здраво стъпило още с единия крак там."Благодарение на единият крак дето е стъпил там все още имаме някакво ниво на грамотност. Вече ви чухме предложенията за новото българско образование- на второкласника Боянчо, на който му било скучно да внимава в час, защото предпочитал да рита топка и да му пишат похвали.
Мислех да напиша отрицателно мнение за статията, но гледам всички са на същата позиция като мен, затова ще пиша за нещо, което другите не са писали - как се пише статия от правилни позиции...Първо се оплюва идеологически предишния строй и всичко, което не пасва на автора от онова време се изкарва, че е лошо. После се прокарва тезата на автора подплатена с идеологическа база, защото то друго няма, както и в случая. Е, учили сме преди 1989-та, почакайте да не сме вече живи, па тогава лъжете.
Трябва да се започне от учителите. България се нуждае от 50 000 нови учители, високоплатени (на нивото на ИТ специалистите), но не безусловно, с лидерски качества, висок морал и знания. Учителите са гръбнакът на училищната система, не лаптопите. Без тях няма да стане нищо.
Баба ми навремето казваше: " училището не е за да те научат на нещо, а да те проверят какво си научил вкъщи" Сега като се замисля не седнеш ли вкъщи да си напишеш домашните и да си прочетеш уроците няма да научиш НИЩО.
Вие наред ли сте? Какво означава свобода на избора? Те децата и сега са неграмотни, ако трябва да си избират какво да учат тогава ще стане страшно. Образователната система преди 89 - та беше много по-успешна защото тогава имаше повече правила и строго отношение към учениците от страна на родителите. Защо трябва да се сравняваме със Финландия изобщо?
Производство по калъп – моделът на българското образование