46

Чочко

преди 12 години

А аз имам шевна машина Сингер от 1914 г. - това е според информацията от серийния номер публикувана на сайта им. Дори си изтеглих оригиналното ръководство за поддръжа(смазване и т.н.) от сайта на производителя.

45

до 19

преди 12 години

ужасно *** си Сашеее.

44

Томас

преди 12 години

На тема крушки нека кажа и аз нещо. Скоро си купих маска за заваряване с елекрожен, с автоматично потъмняване на стъклото - реших да я насоча срещу луминисцентна лампа - и се активира - стъклото става тъмно, после пробвах и срещу крушка с нажежаема жичка - също се включи. Така, че си мисля, колко ли вредни лъжи идват от тия лампи и ни облъчват всеки ден?

43

jj

преди 12 години

Оффф, аман от глупости... Добре че се появи 1 човек да поясни, че в България ток има от 1900 година (от 1903-та в София има трамваи!!).Какви са тия вечни крушки?! Животът на л.н.ж. (лампа с нажежаема жичка) се определя от скороста на изпарение на волфрама. И да - пълно е с *** в съвремието ни, но при такава понижена мощност на култовия екземпляр една дълга и не особено фина жичка волфрам очевидно може повече да живее. Не и да свети :)

42

Анонимен

преди 12 години

е то този модел всяка техника да има определен живот са го развили в Япония. Ако ще ползваш една кола 3-4 години, няма смисъл живота на колата да е 10 год. Много по важно е новата кола да е евтина от колкото старата да е качествена. Целта е да се стимулира развитието на техниката за сметка на качеството.

41

Адам Смит

преди 12 години

Гледайте документалния филм OBSOLESCENCIA PROGRAMADA, на испански е но го има с английски субтитри. Там също казват за тази крушка, жителите на това градче правят всяка година разпивка за нейно здраве :)

40

пешо

преди 12 години

20 ,прав си! през 1985 год си монтирах 40 вата луминесцентна лампа, от дебелите, и я включвах всяка вечер, минимум по 6 - 7 часа! още свети!

39

Иван

преди 12 години

Трябва да ви кажа, че от крушката е започнало планираното остаряване на техниката, което крепи нашето консуматорско общество. По закон се ограничават крушките да работят около хиляда часа иначе има изобретени крушки, които са със стотици хиляди часове издръжливост. Всяка техника още при проектирането си се мисли и за това колко време трябва да функционира. Нищо не се произвежда да е максимално качествено. Това води до фалит на производителите.

38

$

преди 12 години

Пък ние си имаме политици, които не са сменяни 22 години! Това също е рекорд.И те имат акъл 10% от нормалните хора , но крадат на 100%.

37

an

преди 12 години

НА ТАЭИ КРУШКА САПРОТИВЛЕНИЕТО НА ВОЛФРАМА Е ГОЛЯМО. ПОРАДИ ТАЭИ ПРИЧИНА Е ИЭДАРЖАЛА ТОЛКОВА ГОДИНИ. НО И СВЕТЛИНАТА КОЯТО ОТДАВА Е СЛАБА.

36

брадваро

преди 12 години

на кой му дреме?

35

Krushcho

преди 12 години

Не знам дали знаете, но електрическата крушка е проектирана да има безкраен живот. Е, до колкото може една техника да има безкраен живот. Но ако ги правеха така производителите щяха гладни да умрат. Умишлено е заложен живот за определен брой часове ...

34

Червената помия

преди 12 години

до31.Преди години говорех с човек, доставящ за голяма наша фабрика тъкачни машини.От Германия и Франция.Той каза, че имат машина на немска фирма, работеща с леки ремонти от 30-те години на миналия век до наши дни.Машините на същата фирма , от по-ново, съвременно поколение, издържат 6 месеца нон стоп производство и ги хвърлят на ***, купуват нови, старите и за резервни части не стават.Каза, че днешните немски машини ги правят немските счетоводители, не инженерите им...

33

Анонимен

преди 12 години

Така ще е, докато имаме монетарно-базирана икономика, вместо ресурсно базирана. Все едно си плащаме абонамент за автомобилите, които купуваме...

32

до 25

преди 12 години

Само луд човек може да вярва на американците. Те и за оръжията за масово поразяване показаха снимки, разузнавателни данни, експерти потвърдиха наличието им, разни светила плашеха света с ОМП на Садам. И накрая се оказа поредната американска измама и кражба на чужди природни ресурси. Американците воюват икономически, политически, с оръжия и т.н. с целия свят.

31

Българин

преди 12 години

За 90-годишнината на Ролс-ройс се похвалиха, че в цялата история на фирмата са произвели само 100 000 коли, но 70 000 от тях са още в движение !!! Сегашните автомобили уж са плод на "високите технологии" на след 6-8 години вече са за ***... какво да коментираме повече?Създателите на съвременната индустрия са Форд и Жилет - единият измислил поточната линия, дрегият - стоката за еднократна употреба... но Жилет е и злият гений, защото вече нищо не се прави трайно и това е УМИШЛЕНО.

30

anonimen

преди 12 години

pak na6ite o6te kat gi kupi6 i izgarqt,xorata predi 100 godini sa darjali na ka4estvoto

29

Българин

преди 12 години

Щях да кажа точно това, което и 11. Има негласен заговор на концерните да произвеждат продукция така, че да има определен срок на годност, та после да си купуваш отново и отново !!!Навремето имах маратонки, които носих 7 години, по 9 месеца в годината, сега се късат за едно лято. Ролс-Ройс произвеждаха още преди 50-60 години коли, които при правилна поддръжка можеха да бъдат използвани цял живот... затова и фалираха - защото купиш ли си веднъж Ролс можеше цял живот да не купиш друга кола !!!

28

до 25

преди 12 години

*** .. свети с 4 вата а не с 60 заради годините ,износването и т.н. А се знае датата, защото както се казва в клипа е подарена от бизнесмен и е била специална за това . Стига сте се занимавали с глупости и конспираций.-----------На тебе ни ти стига акъла да пишеш на правилен български, а си взел да правиш научни консултации. Бегом към учебника по български език!

27

Червената помия

преди 12 години

22, изказваш се неподготвен:История [редактиране] В България [редактиране]Първата електроцентрала в България е ВЕЦ Панчарево, построена през 1900 г. с капацитет 1,72 МВт, за да снабдява София с електроенергия.През 1944 г. в България е имало 117 предимно малки, местни електроцентрали, с общ капацитет 130,5 МВт и общо годишно производство 310 800 МВтч. От тях, най-мощната централа е ТЕЦ Курило с капацитет 15 МВт. (Най-мощният ВЕЦ е бил на р. Въча, с капацитет 7 МВт, а най-големият дизелов генератор: Мадан 1,2 МВт.) Тези електроцентрали са снабдявали 13% от всичките населени места в страната или 40% от населението. През 1938-39 г, потреблението на глава на населението е било 42 кВт (сравнено с 230 кВт средно в света, и 500-800 кВт в "най-развитите европейски държави" [3]).ТЕЦ София се строи през 1949 г., за да снабдява столицата с електроенергия; през 1955 г, той започва да снабдява и топлинна енергия (вж. по-долу).През 1982 г в страната има в изправност 234 електроцентрали с общ капацитет 9 499 МВт и общо годишно производство 40 135 000 МВтч (152 пъти повече отколкото през 1939 г [3]). От тези, 140 са ТЕЦ-ове (с общ капацитет 5 844 МВт и годишно производство 26 660 000 МВтч), 87 ВЕЦ-ове (1 895 МВт 3 049 000 МВтч) и един АЕЦ Козлодуй (1 700 МВт 18 746 000 МВтч). Общото производство се равнява на 4.5 МВтч на глава от населението.От общата произведена електроенергия, 2 711 000 МВтч се изнасят общо през 1982 г. за Турция, Югославия и Гърция.