Къде в Европа са празни улиците ?Единствената разлика между София и останалите европейски столици е че в София се паркира по зелени площи и тротоари, а там само по улицата. Отваряй гугъл и почвай да разглеждаш.В Рим е лудница, еднопосочни калдърмени улици с наспряли автомобили от едната страна и целия град е разграфен къде може да се паркира и къде не (така е във всички столици с изключение София)
Сега София се нуждае от около половин милион закрити паркоместа в подземни паркинги. До 5-10 години ще ни трябват 1 милион закрити паркоместа. Нещата не се решават със забрани, а със строителство на паркинги. И да не забравяме, че колите в София са малко и ще продължават бързо да нарастват като брой.
Аз съм на 69.Роден съм исъм израсъл в София.Свидетел съм на това което казваш,но намерението е едно,а реализацията друго.Едно време имаше свободни места и на ,,Бачо Киро" където живеех.А сега? А когато направиха кв.Изток си мислехме че е на край света.От 1970 живея в Лозенец ,който беше спокоен краен квартал ,а сега имам ,,комшии " на еднаръка разстояние.Имат подземен гараж но всички са на улицат на която ние паркирахме,,Д.Хаджикоцев" и стават скандали и дупчене на гуми.А кой е по млад от нас?
Ако София беше като другите градове в Европа, улиците щяха да са празни и колите щяха да бъдат скрити в подземни гаражи. Така и задръстванията щяха да намалеят много, въпреки напъните на Фандъкова и нейните хора да ги увеличат.
Не си в час. От години не съм виждал гараж, който да е офис или магазинче в София,а и те не решават проблема с паркирането. По света правят голями закрити паркинги - подземни или многоетажни. В София за новите блокове правят нещо, но всъщност паркоместата са наполовина от това, което закона изисква. Правят го като апартаментите ги продават като ателиета и на практика винаги улицата до блока се натоварва са много нови коли. Никъде по света големите глоби не вършат работа и се искат само от злоба
Вместо виноника да напълни хазната няколко пъти, ще трябва хазната да плаща за монтажа на кашпи.
До sportразликата е, че сигналите в хелпбук намират място и в медиите, което променя нещата, защото не върви, когато се заговори публично в сайтовете и телевизиите за проблемите, чиновниците да се правя, че няма проблеми.
И къде точно предлагаш да ги предложи общината тези ,,площи" Улиците не са плондер да се раздуват.Всяко нещо си има капацитет.Всички гаражи са офиси или магазинчета ,а колите са на улицата .И огромен процент са с несофийски номера.В центъра е ад,по комплеските са в тревата,а по кварталните улички и от двете страни.София е малка за такава експанзия от автомобили и недобросъвестни шофьори.Само големи глоби като на Запад може до някъде да оправят нещата.И платено паркиране,както е по света.
Явно си много млад и не знаеш. Още около 1980 година имаше планове за строителството на подземни паркинги в центъра на София, например в карето между улиците Г.С.Раковски, Неофит Рилски, Ангел Кънчев и Хан Аспарух и други, но дойде демокрацията и всичко се забрави. Май не знаеш и че комплексите като Младост. Люлин, Дружба и т.н. си бяха много добре планирани като улици, булеварди и открити паркинги. Май не си бил свидетел на интензивното застрояване след 1989-та между блоковете в тези комплекси
Отдавна трябваше да се забрани всякакво ново строителство в София, докато за него не се изгради необходимата инфраструктира. Това може би ще накара кмета и нейната група в общината да си свършат работата по отношение на движението и паркирането в София.
Драги ми Факте,София не е град от 15-20 години.Подземни и други паркинги и гаражи почнаха да се правят с новото строителство.А по рано много не се мислеше за това ,включително и по комплексите.Станахме 2 милиона а ,,Софийско равно поле" отесня.А проблема с паркирането е по цял свят,включително и в примерите които даваш. Навсякъде принципа е със ЗАПЛАЩАНЕ за определен срок.Явно не си глобяван в ,,странство".Случвало ми се е и вЕвропа и зад,,голямата вода". И е доста солено Факт!!!
Проблемът тук е защо общината принуждава шофьорите да паркират по зелени площи и на други забранени места, а не да се поставят кашпи, които не решават проблема с паркирането.
С кашпите общината не решава проблема. Можеше да се стесни зелената ивица и там да се направят места за паркиране, както парвят навсякъде по света в такива случаи. Ако човек поразгледа с гугъл разни градове в Европа, например Солун, Инстанбул, Букурещ, Белград, Шутгард, Атина и т.н., ще види, че там също се паркира по тротоарите, но общината се е погрижила и е преустроила тротоарите на част от улицата във вид на паркоместа. Тротоарите и зелените площи са стеснени, вкл. и 40 см тротоар.
Я бре, они ше ме спрат! Я као гледам, имам бетер место между кашпите, да сурна камионо по дължина. Че и иебем макята на тревата...
До ФактТочно така! Направо бетонни стени да почват да строят, а не да си играят на дребно с кашпички...:)
Забраната е лесна, но не върши работа. Имаше поставен проблем, а общината не предлага решение, а просто забранява. Сега най-вероятно камиона ще спре по средата на локалното и колите зад него ще чакат, докато тези с камиона си свършат работата. Това ли е решението на Столичната община?!
Интересни резултати би имало едно изследване за структурата на паркирането в градовете на Европа - колко процента от колите са на улицата и колко процента от колите не са на улицата, а са в закрити паркинги, по дворове и т.н. Моето предположение е, че в София над 90% от колите са на улицата, а в градове като Виена, Париж, Лондон, Мадрид и т.н. около 60% са на улицата и около 40% не са паркирани на улицата, а са по разни закрити паркинги и в дворове.Вината за състоянието в София е на общината.
От сигналите има смисъл: Кашпи по "Малинов" против паркиращите камиони