БЧК набират средства, пострадалите сами си финансират лечението, язък че сме балами и плащаме здравни осигуровки, граждански и тем подобни :)
Може и да носи щети, ама друго си е, когато шоферските мършаци могат да си играят на блъскащи се колички, нали?!
До 36 до 30на международен път какво да му чакаш на трактора бе ганьооо, трактора няма място на скоростен път, друг е въпроса, че скоростния път, би трябвало да бъде такъв
В чужбина, ако тръгнеш да нарушаваш правилата, бързо-бързо те спират и те санкционират. В България КАТ санкционира за едно на 100 хиляди нарушения, т.е. нищо не прави. Затова българите са примерни шофьори в чужбина, а чужденците са най-опасните шофьори в България.
и да, пътя Русе-София трябваше отдавна да е магистрала, всички тирове, идващи от Румъния, влизайки в Бг попадат от магистрала в междуселски път... това не го разбирам, от години се чудя
Ми като има Тир или трактор, ще караш зад него докато нямаш видимост да го изпревариш бе ганьоооооо. Да не сме арабските емирства и парите да извират от кладенците че да искаме да имаме 30 магистрали. В чужбина също има трактори по второстепенните пътища ама никой не тръгва да го изпреварва на завой с нулева видимост!
При тази ниска култура на шофиране, и трилентови аутобани да направим пак бай *** ще се пребие и ще вземе живота на още няколко души. При извънградско шофиране от 100-150 км.ставаш свидетел на поне 10ина такива.
а защо навлизат в насрещното?... защото примерно пътя София-Варна, там където стана катастрофата с 9 жертви, ами там е двулентов път в 2-те посоки, как да не навлезеш в насрещното, ако трактор е образувал колона, защо тези подробности се пропускат и винаги хората са виновни?...
Път като Русе-Бяла отдавна трябва да е магистрала, а не тесен двулентов път със завои и наклони ограничаващи видимостта. Хората предприемат опасни изпреварвания защото се изнервят да карат в колона зад някой камион със 60-80. Трилентовите баири също са опасни, защото бързата лента за изпреварване свършва точно на завоите с ограничената видимост и ако в лявата има много камиони, в един момент се оказваш в насрещното защото няма къде да се престроиш.
Е нали ,,асфалт" не се яде и няма нужда от магистрали.Значи има.А в цяла Европа има и магистрали и междуградски и междуселски двулентови пътища пътища.Просто дисциплината на водачите е супер ниска.Самонадеяност и безхаберност и на шофьори и на пешеходци.А също така мотористи и велосипедисти.Всеки ден всички ги виждаме.Не може да се влезе на всеки в кухия череп.И за това си патят и невинни.
В България колите са малко, но няма никакъв контрол от страна на КАТ и затова стават катастрофите. Значението на обучението или на възпитание, култура, манталитет и т.н. е толкова малко, че не си заслужава да се говори за това. Пътищата ни не са хубави, но не те са причината за катастрофите. Може би под половин процент от катастрофите са заради пътищата. Превишената скорост и останалите нарушения са следствие от (не)работата на КАТ и затова не шофьорите, а КАТ е виновен за превишената скорост,
Ти караш ли изобщо?Колкото пъти вида ТИР ,Камион или трактор на баир ,толкова пъти има и опашка!На 10 коли -2 *** изпреварват на риск.На 100 изпреварвания или на 1000 става белята.Ако има широк път и тира,камиона или трактора си се влачат в едната лента,а другите в бързата изобщо няма да се стига до рискови ситуации.Калпавите шофъори са друга работа.Проблемите за мен не са толкова в контрола ,а в лошо проектираните и неотговарящи на трафика пътища.
Като ще става дума за пари, в България основно затиналите са по извънградските пътища, предимно поради несъобразена скорост и най-вече поради неправилно изпреварване. Има 5 - 6 участъка с концентрация на ПТП, където са сериозна част от загиналите.Колко ще срува да му се не види тези участъци да бъдат осигурени с камери за видео наблюдение ?!?! Ама по-лесно е да броим трупове и да правим концепции и кампании !
През Гърция минава ли половината трафик между ЕС и Азия?Я виж какво става на Русе-Бяла.Естествено ,че има огромно значение какви са пътищата с колко завой.Цяла северна България се друса по пътченца от 70 те.Един Проход няма през Стара Планина.
Не е проблем нито тесните пътища,нито трафика . Проблемът е висока скорост и неправилно изпреварване . Ако бг шоферчетата карат в ограничението,жертвите няма да са повече от 150-200 човека,а не по 1000.На всеки може да се случи да попадне в ситуация, но не създавай предпоставки.
У нас за да се кара така отчаяно има много причини. Манталитета е в основата, но той се формира от много фактори. Това са субективните. Обективните са качеството на пътната система, организацията, контрола. Набляга се на контрола и глобите, така влизат пари в бюджета. Качеството на подготовката на новите водачи, особено на тези на които се продават. Да, готино е да изкараш някакви кинти но резултатите ги усещаме всеки ден. Неравноправието, корупцията, бедността водят до неглижиране на всичко!
Само полицай ли мислят в тази държава?Жертвите са на 5 пътни участъка и 5 те са неотговарящи на интензивния трафик!Ако не магистрали ,то поне по-широки пътища.Какви глупости обсъждаме още ,лятото Варна-Бургас движението се извършва по път с ширина Москвич и половина ,с остри завои ,голяма денивилация.И като те запушат два тира и белите стават,ако не в този участък,то веднага след него ,все пак 20 километра за 60 минути си е живо мъчение.Я извадете статистика колко са жертвите до сега!
Проблема не е в тесните пътища. В Гърция да не би да са по-широки? Който е ходил знае. Имат една магистрала която минава през Солун и почти всичко друго е двулентов двупосочен път. В БГ проблема е че като дойдат почивни дни шопите са като освирепели и се втурват винаги на някъде вместо да си стоят на дебелите зaдници.
Цената на войната по родните пътища – 1,5 млрд. лева на година