След задължителната предучилищна, изпити за 3 годишните.. какво следва?! Тест за интелигентност преди бебето да излезе от утробата ли??? Аман! Всичката ни наред, та се чудят каква малоумщина да скалъпят! На 30г. съм и съм ходила на градина по няколко дни седмично, през останалото време ме е гледал дядо ми и това са най-ярките и прекрасни спомени от живота ми, защото никой не е искал от мен друго, освен да съм дете! ...
Не разбирам защо толкова се бунтувате срещу тази идея, ако детето е с нормално развитие това за него ще е поредната игра, не изпит по висша математика?! Ако има проблеми ще могат да се вземат мерки преди нещата да са съвсем изпуснати.
Деца още нямам, но и не съм толкова стара, за да се е променила особено системата. Без да съм гений, в детската градина осъзнах, че четенето ти носи огромна независимост- не чакаш *** да има време да ти почете, гледаш филм със субтитри и т.н. За днешните деца това е още по- голямо богатство, всички технологии около нас изискват елементарна грамотност. А родителите, колкото и усилия да полагат вкъщи не могат да се преборят с посредствеността в училище.
Точно от 1-ви до 4-ти клас си излизат масово неграмотни, защото не повтарят и учил - не учил - минаваш. После стигаш 11-ти клас и установяват, че трудно говориш български език, камоли да четеш и пишеш /какъвто беше случаят с момчетата, които се чекнеха и правеха неприлични жестове пред портретите на български революционери/. Сега е забранено да оставят малките ученици да повтарят класа независимо, че нищо не знаят и ако детето се изпусне в градината, после ще си минава от клас в клас неграмотно.
Да ви кажа под секрет, нищо не може да увреди едно дете повече от насилственото затваряне в ясли и градини.Пък вие си ги тествайте колко "гаснат"Знам какво ще ми кажете, трябва да се работи.Аз просто ви казвам фактите, нищо повече.
Осигурете възможност за нормална детска градина с по-малки групи но групирани по възраст. Без всякакви тестове, скрининги и т.п. Дайте неунизителни заплати и оставете хората да работят без да им се месите системно.
Данните показват, че 1-4 клас България е на някакви предни места, и после рязко пада нивото.Т.е. теорията, че проблемите от 3-годишна възраст са водеща(!) причина за затруднения след това е фалшива.Просто едни хора и фондации ще вземат едни пари.Учителите/Възпитателите при правилна прганизация на работата по дефиниция от образвоанеиот си имат тези умения.Лъжа е, че един квалифициран опитен учител/възпитател се нуждае непременно от скринингите на лица, които не работят в училище.
Синът ми също беше подложен на подобни тестове за да му определят първоначалното ниво и после всяка година беше тестван за да видят как се развива и как наваксва. Не е чак толкова страшно и дори е полезно да се знае в какво е по-добро едно дете и къде изостава за да се работи в тази посока. И пак казвам, добре е да се открие навреме. Така че 3 г. и половина са си точно подходящата възраст. Тестовете се променят с напредване на възрастта. Ако детето няма проблеми-още по-добре. Идеята е добра.
Не всички родители и не само *** обръщат внимание на тези неща, не предприемат нищо в по-ранна възраст да се оправи този проблем и в резултата на това детето изостава и или наваксва много по-трудно, или изобщо не наваксва. По тези проблеми трябва да се работи още в градинска възраст за да може после детето да тръгне подготвено на училище, иначе ще му е много трудно и стресово. А не, когато стане чак в 5-ти клас да видят, че има проблем и тепърва да му търсят ресурсен учител, както видях аз.
Синът ми на 6 г. има разстройство на експресивната реч, не говореше изобщо до 3 г., а след това само по няколко думи. Задействахме се сами да му намерим логопед, а по-късно и ресурсен учител. Благодарение на това сега той бърбори като картечница, макар че все още изостава от връстниците си. Ако бяхме някакви безхаберници, които не обръщат внимание на детето, каквито има много щяхме да го изпуснем и никой нямаше да ни обърне внимание. Хубаво е да се откриват такива проблеми навреме и да се работи
"При положение, че проговорих едва на 4 годишна възраст"Ти си бил със специални потребности. На 4 някой от нас вече разпознават азбуката и сричат сами.
"Сегашната система е много зле- доста будни и умни деца от най- ранна възраст се оставят да затъпяват"Системата ли е зле или родителите са зле? Я пак помисли твоето дете от къде е научило повече - от детската градина или от затъпяващите филмчета и андроидски игри с които го зомбирате вкъщи?
"А странно, едно време тръгвахме 6/7 годишни на училище и се справяхме много по-добре от сегашните деца. Защо ли....."Защото родителите ни също участваха в образованието. А сега им давате по един смартфон да си играят игрички и да не ви закачат.
Сегашната система е много зле- доста будни и умни деца от най- ранна възраст се оставят да затъпяват, или се научават да четат и пишат преди първи клас, и после в училище им е скучно, или родителите умишлено забавят обучението им, за да се изравнят с връстниците си. По това трябва да се работи, децата с проблеми ще си ги имат и на 3, и на 7 години.
Това могат да го измислят само едни ***-л-УУмни чиновници, назначени с връзки и протекции и нямащи никакво отношение, познания и полезни идеи за развитие на образованието. А тях кой ще тества за грамотност??!! 99% от тях са с дипломи, получени по милост, с ходатайства пред преподавателите и др. подобни низости. Ама няма кой да ги тества тях, защото и министъра е такъв, и мин. председателя също.
Побъркахте децата бре!!! А кой ще тества тези които измислят тези глупости?!?! Ние вместо да улесним процеса на учене, вместо да го направим достъпен и желан, се чудим, как да затрудним повече децата, как да ги накараме да се чувстват малко можещи и да изграждаме бариери в техните съзнания! Защо продължавате да отказвате децата от тяхното в родено любопитство и любознание??!!?? Какви са тези експерименти, колко може да затъпите една нация?!?!?
Тежки"обучителни" затруднения са имали авторите на идеята и не само на тази.Сега се опитват да трансформират всички нормални по свой образ и подобие...
При положение, че проговорих едва на 4 годишна възраст, страшно ми е интересно как бих се вписал в настоящата система.Ако бях дете. Спомням си излъчването на едно филмче по телевизията тогава - Джое и Фюри. Фюри беше кончето, а Джое - момчето.
Пращат и 3-годишните на изпит. Тестват дали се учат нормално