Една добра всесезонната гума е верния избор за по-голямата част от България и от практична и от икономическа гледна точка . Който навърта много километри и кара из цялата страна е оправдано да сменя зимни/летни , защото може да ги износи в кратки срокове докато не е остарял каучука . Колко по- добра ще е една зимна на 10 лета пък било и с грайфер 6мм от прясна всесезонна при зимни услови ? Ако се кара общо 10хил. на год. със зимната гума ще се навъртят най-много 3-4хил , че и по-малко .
И затова всички статистики сочат, че през любимито ви "едно време" убитите по пътищата са два пъти повече от сега при 10 пъти по-малко на брой автомобили. Само виж статитиката за смърт на пътя през 80-те и пак ми говори за еуфории.
"На вода зимната "изплува" при два пъти по-ниска скорост от весесезанната."Малко се поизхвърли. Официални тестове(при 1см водна покривка):Conti SportContact6(255/35/19) - аквапланинг при 93км/ч Conti WinterContact TS860(255/35/19) - аквапланинг при 72км/чConti AllSeasonContact(2555/35/19) - аквапланинг при 76км/чИзвади ми всесезонна гума, която да не прави акваплнинг при "2 пъти по-висока скорост" от зимната, без значение марката. Тоест 144км/ч без аквапланинг от всесезонка?
Най-обичам обобщението - весесезонната е компромис. Ми че той живота ви е компромис бе момчета. Като караш с зимна гума при 20 градуса не е ли компромис. На вода зимната "изплува" при два пъти по-ниска скорост от весесезанната. Като караш на мокро със зимна не и ли компромис.Я си вижте жените - не са ли компромис.
Всесезонните гуми са компромисен вариант. Подходящи за само за равнинни места, по на юг където не пада голям сняг.Най добре си специалната зимна гума.
Зимни или всесезонни е статията. Народа си коментира летните.80% от хората са за всесезонни гуми.-всз са по-добри от зимните на вода /зимата е повече мокро/.-всз са по-добри от зимините на сухо.-всз са по-добри и на сняг когато са нови от стари зимни. А всз се износват за 2-4 години демек по-често са по-ново от зимните дето не ги износвате и за 10г.-при всз. снега не ви изненадва и даже да падне октомври както се е случвало. 23.10.15г. падна сняг в цялата страна -Витиня ад.
Зимните гуми е препоръчително да имат по висок профил (да са на по малки джанти) и да са поне 20% по тесни от стандартните летни гуми на автомобила.Задължително да са със дълбок ситно нарязан грайфер. Не пестете от гуми!
Преди години след смяна колегите си тръгват. Двама с Вектри! Тоя със зимните гуми си излезе спокойно от паркинга, преодоля без никакви проблеми наклона пред портала и си отиде! Другия като забуксува, наредихме се да бутаме, той в паника дава газ, вдигна се облак пара и пушек.... не мръдва, а километража му сочи 90!
Два пъти да ви се наложи за цялата зима, пак са си оправдани зимните гуми! И не става въпрос да се забиете някъде, а да не можете да направите елементарна маневра, преодолеете лек наклон без излишни мъки или просто да потеглите на по хлъзгаво място. Например пред пункта за технически преглед! Факт!
Ама нали основния аргумент против летните гуми през зимата , е че дори и на сухо под +7 гр. гумата ставала твърда т.е не ставала изобщо , да ама не , днес бих яки спирачки , давах газ нарочно опитвах да се хлъзна с волана , но летните гумите се държаха учудващо стабилно , вярно че са нови . Като се има пред вид , че всесезонната има специална за студа смес мисля , че за повечето случаи ще е напълно достатъчна .
Лятото висок клас летни, зимата висок клас зимни. Веднъж се купуват за години и после ти е спокойно. Със сигурността си компромиси не правя. Веднъж ще се наложи и...
До сравнениеПри 3 и само мокро надали ще усетиш разликата, стига да не правиш тестове по завои и спирачен път. *** както всичко е супер утре ще е -5 и ще има 5 см сняг и като не се размажеш някъде ще имаш възможността още да се чудиш дали е имало смисъл.
Та отивам да сменя днес летните гуми Сумитомо на +3 градуса и мокро мърлява настилка и установявам , че се държат отлично в тези условия -няма буксуване няма пързаляне при спиране . После със зимните гуми Мишлен Алпин А4 с идеален грайфер не установих някакво по-добро сцепление . Някакси ми се струва , че всесезонната гума ще е достатъчна за зимите у нас в повечето райони .
До АнонименИначе всесезонните стават, ама за държави без такива амплитуди като нашите. Не става с компромиси, тоест става, но както е написал един колега 90% ставане не ми върши работата ако другите 10% занасям или спирачния ми е +50%.
Немаркова зимна гума от рода на Дебица,а да не говорим за китайски, е бетер лятна след 2 години,само дето има грайфер.Обаче ако километрите се правят за 2 зими-става напълно.Всъщност всичко зависи от потребностите.Примерно едва ли и 10% от населението ходи на ски,обаче на море ходят 40-50%.И прочее....
За или против въздуха е малко тая статия. Падне ли под 5 системно задължително зимни, ако ще и да не натрупа, хеле ако пък сте със задно. Наложи ми се да карам с летни континенталки премиум при -5 - каучука беше пълен камък. Иначе при лед нищо не помага - само шипове и вериги.
До Зимната гумаИма нещо такова-зимна гума Дънлоп(не е водещ производител),втора употреба на 6 години-30 000км зима + лято,свалена на 3мм грайфер.Нова гума Спортива(лятна)-35 000км,свалена пак на 3мм
Ако искаш такава изборът ти се свежда до 3 марки и цената започва от 120 лв. на гума. За гума, която караш 4 сезона не са оправдани тези пари, освен ако не си такси в някой южен град като Сандански например.
Снегът настъпва: Зимни или всесезонни гуми да сложим?