Снимка: БГНЕС

Покупката на автомобил си е доста вълнуващо преживяване за клиента. Ако се насочи към пазара на употребявани коли, рискува повече, защото не знае със сигурност на какво точно ще попадне. При новите автомобили би трябвало да е различно, тъй като очаква, че с придобиването на такъв няма да има никакви проблеми поне няколко години.

Статистиката сочи, че сериозните повреди започват, след като изтече гаранцията на превозното средство. Оказва се обаче, че производителите икономисват доста материали още в завода, като това води до необходимост от сериозен ремонт. Ето какво най-често спестяват компаниите при направата на нов автомобил:

Блок на цилиндрите без облицовка

Много от големите производители започнаха да променят силовите агрегати, които поставят на автомобилите. Например, преди време на стандартните двигатели се поставяха чугунени цилиндрови втулки за уплътняване на буталата. И когато те се износваха, просто бяха заменяни заедно с буталото. Тази практика обаче е прекратена през последните години и сега, ако се наложи ремонт, се сменя целия блок. Това се прави, за да може двигателят да бъде по-лек и да се охлажда по-лесно.

Отсъствие на хидрокомпенсатор

За да икономисат от производствени разходи, инженерите на големи компании не поставят хидравлични компенсатори на двигатели. Това принуждава собственика на автомобила по-често да посещава сервиз за регулиране на клапаните.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase