Снимка: AutoMedia.bg

Доживяхме и това събитие - да видим световна автомобилна премиера в България. И то не на коя да е кола, а на най-продаваната в света - Toyota Corolla.

На автомобилен салон София 2013 пристигна ексклузивно един от първите автомобили, слязъл от поточната линия в първия ден. 11-ото поколение на Corolla започна да се произвежда преди само 5 дни, на 17 юни 2013 г., а официалното представяне в Европа ще се състои след две седмици.

Успешните модели не преминават през съществени промени току така и 11-ото поколение на Corolla не прави изключение. Въпреки това моделът има с какво ново да се похвали. Той е получил по-изразителен и представителен дизайн, значително увеличени размери, усъвършенствани двигатели, по-лека, но по-твърда каросерия и множество нови технологии.

Що се отнася до дизайна на екстериора и интериора, той е създаден в унисон с новия дизайнерски език на Toyota, който познаваме от новите поколения на Auris и RAV4. Използваните материали са с по-високо качество, а благодарение на специфично оформените предни и задни колони увеличените размери на автомобила не личат.

Това обаче е само привидно, тъй като Corolla е станала по-голяма от всякога. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.

Предлаганите в началото двигатели ще бъдат три - 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, работещ също с бензин. Агрегатите са подложени на доработки, като според информация сега са по-пъргави и по-икономични. Отговарят на стандартите за емисии Euro 5+.

Една от съществените промени при 11-ото поколение Corolla е изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека, но по-твърда, което означава по-нисък разход на гориво, по-добра динамика и по-стабилно поведение на пътя. Освен това, колонките са по-тънки, което пък доставя подобрена видимост. Оптимизация е направена и по отношение на въздушното съпротивление, като коефициентът е сведен от 0,29 до 0,27.

Още информация и снимки на новата Toyota Corolla вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase