Снимка: AutoMedia.bg
Реклама на пикапа Chevrolet Silverado, показана по време на Super Bowl, повиши продажбите на основния конкурент Ford F-Series. В клипа само шофьорите на пикапа на GM Chevrolet Silverado оцеляват след потопа, залял земята.

"Къде е Дейв?", пита в клипа шофьор на Chevrolet, след като си е проправил път през опустошения град. "Дейв не караше най-здравия и надежден пикап. Дейв караше Ford", отговаря друг оцелял шофьор на пикап от гамата на GM.

Рекламата се появи в Youtube още няколко дни преди Super Bowl. От Ford решиха, че тя дискредитира техния F-Series и юристите на концерна изпратиха протестно писмо до Chevrolet и до канала NBC, който излъчваше директно двубоя. Въпреки това рекламата бе излъчена по време на Super Bowl на 5 февруари.

Вместо това да доведе до намаляване на печалбите, се случи точно обратното. Сайтът "CarWoo!" изчисли, че от 5 до 12 февруари интересът към Ford F-Series се е увеличил с 37%. При това за този период не е била излъчена нито една реклама на този автопроизводител по телевизията.

Все пак и Chevrolet постигна целта си, като за същия период успя да увеличи интереса към продуктите си с 61%. Според "CarWoo!" най-сериозно е нарастването спрямо Chevrolet Sonic - 292%, Camaro - 163% и Silverado - 76%. В същото време е излъчвана и реклама на Volt, който обаче не отчита увеличение.

Като цяло рекламите от Super Bowl са оказали влияние върху пазара на автомобили. След 5 февруари се увеличава интересът към Chrysler, Toyota, Kia, Hyundai и Cadillac. В същото време производители като Acura, Audi, Fiat, Honda, Lexus и Volkswagen, обаче не могат да се похвалят със същото. Интересът към техните автомобили остава същият като преди Super Bowl.

Скандалната реклама вижте ТУК

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase