Кадър: Bloomberg TV Bulgaria

63% от българите биха искали да научават повече за успешните български предприятия и предприемачи. От друга страна, 59% изразяват неодобрение, че в медиите не се споменават имената на успешните компании. Необходима е по-широка публичност за успехите на бизнеса у нас, каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria бившият вицепремиер Лидия Шулева.

Лидия Шулева напомни какво гласи член 41-ви на Конституцията, а именно - че всеки български гражданин има право на информация.

"Нека се замислим дали електронните медии спазват правото на българските граждани по отношение на информация, когато трябва да се съобщят новини за успешни примери. Не се прави разлика между информационна и рекламна цел, но когато става дума за негативни събития, тогава всички имена са на първо място", допълни Шулева.

Днес ще бъдат представени участниците в инициативата "Да успеем в България", предстоящите дейности и резултатите от представително социологическо проучване за нагласите на българското общество към процесите в икономиката и стопанските субекти, както и към начина на медийното им отразяване.

Шулева разкри, че "Да успеем в България" е инициатива и дългосрочен проект, който успя да обедини много бизнес организации - Българската стопанска камара, Асоциацията на индустриалния капитал, Търговско-промишлената палата и т.н.

"Тази инициатива стартира с едно социологическо проучване на агенция "Тренд", което да изследва нагласите може ли да се прави бизнес в България", подчерта още тя.

От думите на бившия вицепремиер стана ясно, че се цели създаване на законодателна инициатива, с която медиите да бъдат задължени да не лишават българските граждани от нужната информация, включително да се направи разлика между рекламната и информационната цел.

"74% от хората у нас смятат, че новините са само негативни", допълни бившият вицепремиер.

Видеото с целия разговор вижте тук
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase