Снимка: Pixabay

Най-фундаменталният проблем на бизнеса е, че той се ръководи от твърди правила, застъпени и в организационната, и в технологичната част. Формирайки по-умна система, може да отсяваме кога да следваме правилата и кога – не. Когато това се осъществи във всички сфери, ще настъпи истинската трансформация. Това коментира Никола Караманов, инженер в областта на изкуствения интелект и автомобилния софтуер, Visteon, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Транспортът е един секторите, където изкуственият интелект ще навлезе. Онлайн търговията и финансовата индустрия също ще са част от процеса. Съществуват обаче чисто математически пречки. За да проучиш, правиш предположение за развитието на съответната система и на тази база извличаш полза. Но пазарът се променя и това се нарушава в даден момент. Трудно е да разбереш кога и защо".

В автомобилната индустрия самият бизнес модел ще претърпи метаморфоза и тези, които не се адаптират, ще изпитат неудобство, убеден е Никола Караманов. "Advanced driver-assistance systems (ADAS) например са системи, които улесняват шофьора чрез изкуствен интелект. Гарантира се безопасност. Дава се индикация за реакция в даден момент. Този тип автоматизация е базисното ниво на изкуствен интелект. Следващото е автономното управление. То е постижимо в обозримо бъдеще", допълни той.

"За да се достигне до пълна автоматизация, трябва да се разработят основни компоненти в областта на изкуствения интелект. Предоставянето на преживяване в колата е другият аспект в случая. Очаква се и развитие на невронните мрежи и нови алгоритми и инвестиции към тях, каза гостът във връзка с прогнозата на един от мениджърите на германската компания Continental за пазар на автомобилния софтуер за 1,2 трлн. долара през 2030 г".  

Вижте още на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase