Снимка: Reuters, архив

Глобалните производители на автомобили намекват, че ще трябва да преоценят британските си инвестиции след стряскащия вот на британците за напускане на Европейския съюз, което повишава възможността за преместване на производствени линии и съкращаване на работни места, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

Като цяло производителите на автомобили изпращат песимистични сигнали след историческия референдум и сигнализират, че ще търсят разговори с официалните власти в Лондон, за да се гарантира, че бизнесът им ще остане конкурентоспособен.

Потенциални данъци и тарифи, валутните колебания и евентуален спад в продажбите са сред най-важните тревоги. Акциите на автомобилните производители се обезцениха в световен мащаб в петък на фона на мащабното разпродаване на книжа.

General Motors Co. подчерта желанието за продължаване на възможността за свободната търговия, докаато Великобритания излиза през следващите години от ЕС, но не прави непосредствен коментар за планове за възвръщане към рентабилността си в Европа през тази година след няколко години на загуби. Френският PSA Peugeot Citroën обмисля дали да не увеличи цените на нови си автомобили, за да компенсира по-слабия британски паунд, или да приеме загубата, за да защити пазарния си дял.

"Това не бе добър ден за Европа, а според мен, със сигурност не е добър и за Великобритания", заяви Дитер Цетче, главен изпълнителен директор на Daimler AG, производител на луксозните автомобили Mercedes-Benz.

Цетче заяви, че Daimler не очаква незабавно въздействие от референдума, но изказа притеснения за допълнителен смут.

"Сега е още по-важно да се уверим, че Европа няма да продължи да се разпада", каза той.

Несигурността заплашва да подкопае крехкото възстановяване на продажбите на автомобили в региона, които са в подем от две години насам. В продължение на години автомобилните производители свиваха разходите си в Европа, затваряха фабрики и прехвърляха производството в страни с ниски работни заплати.

На Великобритания през миналата година се падаха 18,5% от всички европейски регистрации на нови автомобили – данни, които отразяват продажбите. Много производители на автомобили се надяват на европейските потребители, тъй като търсенето в Китай и САЩ се охлажда.


Още икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase