Снимка: архив Reuters

"Турски поток" може да не бъде осъщестен дори и на хартия, пише руското издание "Независимая газета", позовавайки се на публикации в международни издания. Причината за това е липсата на подписано споразумение за отстъпки от цената на природния газ между "Газпром“ и турската Botas.

Документът трябваше да бъде подписан на 29 юни, но това така и не стана факт, а коментарите са, че двете страни още не са се разбрали как да бъде приложено намалението от малко над 10 на сто, договорено още през февруари на междуправителствено ниво. Без подобно споразумение пък Турция няма да участва в проекта за нов газопровод.

Нещо повече - Анкара дори може да се обърне към арбитраж за липсата на договореност и това съвсем ще замрази отношенията между Русия и Турция.

"Независимая газета“ обаче подчертава, че публикувана информация за Русия в международните агенции често няма общо с действителността. Изданието припомня, че през май агенция Bloomberg написа, че „Сургутнефтегаз“ се кани да купи дял от 19,5% от „Роснефт“. Тази новина обаче не отговаря на истината, са коментирали представители и на двете компании впоследствие.

От "Сургутнефтегаз“ дори предположиха, че причината за публикацията е желанието да се повлияе на цената на акциите на двете компании. На този фон от "Независимая газета“ коментират, че е възможно последните новини, свързани с "Турски поток“, пък да имат за цел да принудят Москва да прави повече отстъпки.

Идеята за "Турски поток“ беше представена през декември, когато руския президент Владимир Путин съобщи в Анкара, че слага точка на "Южен поток“. Новият газопровод е със същия капацитет – 63 млрд. куб. метра годишно, но 15 млрд. куб. метра ще бъдат насочени директно към потребителите на компанията в Турция, а останалите – за Европа.

Русия планира за строителството на „Турски поток“ да използва част от оборудването и съоръженията, планирани по-рано за „Южен поток“. "Коммерсант" предположи преди месец, че Москва дори може да започне строителство на газопровода и без да го е съгласувала с Анкара, защото губи ежедневно от поддържането в пълна готовност на фирмите, наети за строителството на "Южен поток", а сега - на "Турски поток".  

Още новини от Икономика и политика четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase