Снимка: Reuters

На практика ние сме единственият локомотивен завод в България - ремонтираме локомотиви и произвеждаме резервни части за тях. Произвеждаме и изцяло нови маневрени локомотиви - дизелови и такива с акумулаторно задвижване. Това каза Цветелин Колев, "Експрес Сервиз", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"С Българските държавни железници взаимоотношенията ни са такива - през последните няколко години бяхме няколкократно отстранявани от техни обществени поръчки и други взаимоотношения не сме имали".

В България секторът е либерализиран, съществуват около 10 частни оператора и всички те са клиенти на нашия локомотивен завод, каза гостът. "Има и четири, които не са частни".

"На практика се получава, че частните ЖП-оператори имат по-голям пазарен дял в сферата на товарния железопътен транспорт от "БДЖ-товарни превози". За наша радост, в последните години бизнесът им се развива, пазарният им дял расте, получават все повече товари - печелят ги. Транзитът през България също се засилва и в момента голямата ни надежда е, че с въвеждането на ТОЛ таксите, ЖП-транспортът да става все по-атрактивен".

При товарните ЖП оператори има разчети, които отчитат ефекта от въвеждането на ТОЛ-такси и се предвижда сериозен ръст на ЖП пазара, подчерта събеседникът.

Кои са основните пазари на българския производител на локомотиви? С какво се отличава ЖП пазара в чужбина и в България? 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase