Откакто технологията на безконтактните плащния беше въведена през 2007 г., картодържателите се сдобиха с едно бързо, удобно и сигурно средство за плащане, което започна да се превръща в новото "нормално" за милиони хора в Европа.
 
Инерцията отдавна е зададена и няма изгледи скоро да се забави, имайки предвид че европейците припознават безконтактните разплащания като по-лесния начин за ежедневно пазаруване. Потребителите предпочитат да правят покупките си, без да правят компромис със сигурността на банковата си сметка, а в същото време технологията дава на търговците един надежден начин за увеличаване на продажбите и намаляване на дългите опашки за чакане.
 
Основните фактори, които спомагат за ръста на безконтактните плащания на нашия континент, са лесният достъп до тях, ангажираността на финансовите институции в тяхното разпространение и интересът на търговците към осигуряване на възможност за пазаруване по този начин. Образователното съдържание, което регулярно се публикува от всички заинтересовани страни, също помага на потребителите да добият все повече увереност в новата услуга, както и да разберат начина, по който тя работи.
 
Освен това, след като за първи път даден потребител реши да направи покупка чрез безконтактната си карта или чрез своя смартфтон, почти няма случай, в който той не продължава да пазарува по този начин в различни магазини. Според проучването Mobile Money, направено от Visa Europe през 2015 г., плащанията през мобилни устройства ще се увеличат поне 3 пъти в следващите 5 години. Повече от половината европейци, участващи в проучването, смятат, че до 2020 г. ще използват телефона си поне 1 път на седмица, за да пазаруват.
 
Тези резултати се вземат под внимание от големите технологични компании в днешно време като Apple, Google и Samsung, които развиват съответно своите услуги Apple Pay, Android Pay и Samsung Pay, за да осигурят удобен и лесен начин на милионите си потребители да плащат през своите смартфони. След огромния ръст на притежателите на карти за безконтактно плащане, това е следващата тенденция, която ще се наблюдава през следващите години в Европа и в България.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase